Michelisz Norbert

  • Világbajnok autóversenyző

  • Kövess az Instagramon

  • Tarts velem a Facebookon

Seiko OMV Simple Pay OTP Hyundai Motorsport

Ahogyan közeledünk a 2014-es szezon rajtjához, úgy érkezik egyre több hír a WTCC világából. Most összegyűjtöttem az elmúlt napok legfontosabb eseményeit, és le is írtam a velük kapcsolatos gondolataimat!

Távozott a WTCC vezére, Marcello Lotti, akinek a helyét Francois Ribeiro vette át.

Jó volt a kapcsolatom Marcello Lottival, nem volt olyan versenyhétvége, amelyen ne váltottunk volna egy-két mondatot. Szerintem ő pontosan olyan ember, amilyen a mai motorsport világába kell. Voltak a személyével kapcsolatban pozitív és negatív hírek egyaránt, de ahogyan én láttam, az intézkedései jót tettek a sorozatnak. Voltak nehéz időszakok, például amikor egyes gyártók kivonulása miatt nehéz helyzetbe került a bajnokság, de elérte, hogy az indulók száma sosem csökkent 20-22 résztvevő alá. Pilótaként nem fogom jelentősen érezni a távozását, a sorozat viszont annál jobban, ugyanis hiába volt Francois Ribeiro évek óta Lotti jobbkeze, biztosan el kell telnie egy bizonyos időnek ahhoz, hogy ugyanolyan olajozottan működjön az ő gépezete is.

A marokkói szervezők kérésére egy hetet csúszik a 2014-es szezon rajtja, így április 6-a helyett 13-án rendezik a marrákesi idénynyitót – a többi versenyhétvége időpontja változatlan.

Többször elmondtam már, nem szeretem a marrákesi versenyeket. A környezet gyönyörű, a helyiek kedvesek, de a WTCC színvonalának egyszerűen nem felel meg sem a pálya, sem az ottani szervezés, így messze kilóg lefelé ez a helyszín a többi közül. Szerintem már az szerencsétlen választás volt, hogy ott kezdődik az évad, hiszen mindenki új technikával érkezik. Ráadásul így egy héttel később már a második forduló következik Franciaországban, elképzelni nem tudom, hogy egy esetleges baleset után hogyan raknak össze egy törött autót ilyen rövid idő alatt. Tegyük fel, hogy hétfőn Marokkóból elrepülnek a kocsik Párizsba, onnan kedd reggel el tudnak indulni velük a kamionok a kb. 800 kilométeres túrára Paul Ricard-ba. Így jó esetben szerda reggel lehet először hozzájuk nyúlni. Nem lesz sétagalopp, az biztos!

Alain Menu visszatér a BTCC-be.

Nagyon örülök a hírnek, hiszen amíg a WTCC-ben versenyzett, jó barátságba kerültünk. Sajnáltam, hogy tavaly nem tudott rajthoz állni, most viszont újra egy komoly bajnokságban mutathatja meg magát. Ugyanakkor tavaly év végén Makaóban elárulta nekem, hogy a WTCC-be való visszatérés volt a fő célja, de akkor már látszott, hogy ez nem jön össze, mert a színfalak mögött már eldőlt, hogy a Citroën Lópezzel erősít, a többi gyárnál pedig le voltak osztva a lapok. A régi BTCC-s futamain nőttem fel én is, biztos vagyok benne, hogy ismét sikeres lesz ott. Miatta egy újabb nézőt már nyert a sorozat velem!

A Citroën nyilvánosságra hozott fotókat és részleteket a teszteléseiről, miközben a Honda „hallgat".

Mindkettőnek van pozitív és negatív oldala. Én megértem a Honda hozzáállását, a spanyolországi teszten is elmondták, azért fontos a titoktartás, mert vannak olyan ötleteik, amelyekről úgy gondolják, hogy a konkurencia nem tud. Most viszont még van több mint két hónap a rajtig, lenne idő arra, hogy egy elvétett fényképről vagy videofelvételről leleplezett ötletet a riválisok is felhasználjanak. Én talán egy-két, a fontos információkat rejtő képpel megpróbálnám kielégíteni a rajongók kíváncsiságát, de az a fajta nyíltság, amelyet a Citroën alkalmaz szerintem már egy kicsit túlzás. Tudom, hogy ez sokaknak szimpatikus, de látni kell azt is, hogy az a kocsi, amit ők mutogatnak, nem a végleges forma, ha az lenne, ők is rejtegetnék. Nekik megvan az az előnyük a többi gyártóval szemben, hogy mivel tavaly nem versenyeztek a WTCC-ben, volt idejük egy átmeneti autót építeni, amit most publikálhatnak.

Nem a Citroën az egyetlen új szereplője a sorozatnak, az Onyx Racing két TC1-es autóval érkezik.

Azért volt fura nekem az ő bejelentésük, mert még pletykaszinten sem merült fel az érkezésük a boxutcában, és azért ezek a hírek általában előbb jutnak el hozzánk, mint a nyilvánossághoz. De erről a projektről semmit sem tudtunk. Az már kiderült, hogy újabban ugyanabba az érdekeltségi körbe tartozik a csapat, mint amelyik 2012-ben a Fordokat versenyeztette a WTCC-ben, ráadásul Forma–1-es tapasztalattal is rendelkeznek, tehát a szakmai háttér nagy valószínűséggel adott náluk. Egyelőre a pilótákról nem lehet tudni semmit, bár azt hallottam, hogy a háromszoros túraautó-világbajnok Andy Priaulx visszacsábításán fáradoznak. Meglátjuk, szerintem jót tesz az érkezésük a bajnokságnak.

Rob Huff és csapata a második helyen végzett a daytonai 24 órás versenyen.

Úgy olvastam, hogy Huffnak nagy szerepe volt abban, hogy ilyen szép eredményt értek el, és ez a WTCC szempontjából nagyon jó üzenet. Mindig emeli a sorozat rangját, ha egy pilótája másik bajnokságban is sikeres. Ez igaz volt a DTM-be igazolt Augusto Farfus esetében is, aki ott mostanra az egyik legjobb versenyzővé nőtte ki magát, holott a WTCC-ben Yvan Muller vagy Andy Priaulx szintjét nem érte el. Szóval Huff teljesítménye kapcsán jó érzés, hogy olyanok között versenyzem, akik más, igazán komoly versenyeken is megállják a helyüket.