Michelisz Norbert
1984. augusztus 8-án születtem Himesházán, Pécstől nem messze. Hétéves voltam, amikor a ralizó nagybátyám épített egy vaskeretes kisautót, amellyel a falu útjain kísérletezhettem.
2002-ben kezdtem el szimulátorozni a Grand Prix Legends nevű programmal. Az online versenyeken elért eredményeim révén megismerkedtem Wéber Gáborral, aki akkoriban a Zengő Motorsport legsikeresebb autóversenyzője volt.
2005. szeptember 13-án Wéber ajánlására részt vehettem a hungaroringi tesztnapon. 21 évesen akkor ültem először versenyautóban.
2006-ban a Zengő Motorsport benevezett a Suzuki Swift Kupába, amelyben megszereztem a bajnoki címet. A rá következő évben a Renault Clio Kupában is győztem.
2008-ban léptem ki a nemzetközi porondra, és a SEAT Leon Európa-kupa monzai hétvégéjén az első nemzetközi futamgyőzelmemet arattam. Ennek köszönhetően vendégszereplőként debütálhattam a túraautó-világbajnokságon (WTCC) Japánban.
2009-ben megszereztem az Európa-kupa bajnoki címét, és Jean Todtól átvehettem az FIA év tehetségének járó díjat.
2010-ben az első teljes idényemet töltöttem a WTCC-ben, és az évadzárón, Makaóban az első győzelmemet arattam a sorozatban, így az első magyar lettem, aki világbajnoki futamon nyerni tudott.
2011-ben először rendeztek WTCC-hétvégét Magyarországon, és a hazai közönség előtt elért második helyem felejthetetlen élmény.
2012-ben győztem a Hungaroringenen, és enyém lett a Yokohama Trophy, amely a privát versenyzőknek kiírt külön értékelés volt a WTCC-ben.
2016-ban gyári pilóta lettem, a JAS Motorsport alkalmazott, és pályafutáésom addigi legjobb szezonját teljesítettem, a szerzett pontok és a dobogós helyezések számában is egyéni rekordot döntöttem.
2017-ben az utolsó versenyhétvégéig harcban voltam a világbajnoki címért, végül a katari idényzárón technikai meghibásodás hátráltatott, így második lettem Thed Björk mögött.
2018-ban új korszak vette kezdetét, a WTCC-ből WTCR lett, én pedig a Hyundai Motorsport Customer Racing versenyzőjeként folytattam karrieremet a bajnokságban.
2019-ben minden idők talán legerősebb mezőnyében a szezon legtöbb futamgyőzelmét aratva, öt első és összességében tíz dobogós helyezéssel megnyertem az utolsó futamig kiélezett bajnokságot. Magyarország első világbajnok autóversenyzője lettem.
2023-ban újabb korszakváltás következett, a WTCR helyét a TCR World Tour vette át a túraautós világpiramis csúcsán, s a Hyundai színeiben újra bajnoki címet szereztem egy utolsó futamig kiélezett szezon végén. Eközben debütáltam raliversenyzőként, az Európa-bajnokság (ERC) magyarországi fordulójában sikeresen célba értem.